Пилешки охлювчета с топено сирене

В началото на месеца моята приятелка Лети празнува рождения си ден в един ресторант и там опитахме един пилешки специалитет, който много ни хареса. Минаха няколко седмици от тогава и не си спомням какво точно представляваше, затова го направих по памет и с повече фантазия. Получи се различно, но наистина вкусно топло предястие.
Необходими продукти:
Пилешко филе, нарязано на тънки и по-дълги ленти и предварително престояло в марината
топено сирене - от едно триъгълниче правите плънката за 4 охлювчета
мазнина за пържене или печене

за соса:
50 г сметана за готвене
1-2 триъгълничета топено сирене
лимонов сок
Най- важното е да направите хубава марината за пилешкото, в която да престои няколко часа. Аз съм доволна от маринатата, която правих за пилешкото със зеленчуци на фурна.
Нарежете месото на тънки ленти, сложете парченце топено сирене и го завийте като охлювче. За да не се развие, набодете го на клечка за зъби или дървен шиш. Можете да го изпържите или опечете във фурна.
Сосът правя много елементарно - в част от мазнината, в която се е пържило месото, слагам 3 с.л. сметана, малко топено сирене и бъркам 2-3 минути. След като сваля от котлона, добавям малко лимонов сок.
Това топло предястие може да се поднесе и като основно, ако охлювчета са повече.
Тъй като много ми се усладиха, направих ги и на следващия ден, но с леко изменение - като шишчета, на които охлювчетата са нанизани, с пълнеж от бекон, след това запечени във фурната.
На мен повече ми допаднаха пържените, но все пак е въпрос на вкус...

Няма коментари:

Публикуване на коментар