Супа топчета

Тази супа на пръв поглед е много лесна за готвене, но аз се гордея с моите топчета :)
Обикновено в рецептите те се правят с ориз, но аз мисля, че този вариант, на който ме научи съпругът ми, е много по-добър- малки и добре овкусени топчета, без ориз.

Необходими продукти:
200 кайма
подправки за топчетата- черен пипер, чубрица
1 жълтък
малко брашно за оформяне на топчетата
300 г картофи
1 малка глава лук
1 морков
1 пиперка
фиде
подправки - вегета, целина, магданоз
кисело мляко и 1 жълтък за застройка
Иначе технологията на приготвяне е много проста. Първо подгответе топчетата- смесвате каймата с подправките и жълтъка, оформяте ги в брашно- нека са малки, колкото лешник.
След това нарязвате картофите, пипера, лука и ги слагате в тенджера, пълна с вода. Добавяте топчетата от кайма. Тъй като не обичам някои зелени подправки, аз ги слагам ненарязани в супата, за да поеме аромата им и после ги вадя. Ако обичате целина и магданоз, нарежете ги ситно. Фидето се слага към края на варенето, тъй като става по-бързо готово. След него добавяте и сол или вегета.
Когато супата е готова, сваляте я от котлона малко да изстине и подготвяте застройката. Аз я правя от 1 жълтък и 2-3 супени лъжици кисело мляко. Смесвате я с част от супата постепенно, като няма белтък няма как се пресече яйцето. Връщате тенждерата на котлона за още няколко минути.
Супата става много ароматна, а ако направите повече топчета, в почти всяка лъжица може да има топче и така става и по-богата на вкус...
Слагам тази рецепта в графата готвени ястия, защото у нас супите са по-гъсти, за да се нахраним с една купичка на обяд или вечеря... Не обичаме прозрачните супи с повече бульон. Въпрос на традиция и вкус.

Няма коментари:

Публикуване на коментар