Каточини

Това е рецепта на главния готвач на вече бившия ресторант "Саут парк" в София, който ми я продиктува заради фирмения вестник, който пиша - за италианска тестена закуска със сушени плодове. Всъщност аз леко я промених, но ви давам първо оригиналните продукти:
600 г брашно
400 г захар
80 г масло
4 яйца
100 г сушени плодове
100 г бадеми
1 бакпулвер
настъргана лимонова или портокалова кора
пудра захар за поръсване
Всички продукти се смесват - първо яйцата със захарта, след това разтопеното масло,  настърганите корички, брашното, смесено с бакпулвер. Накрая се прибавят ядките и сушените плодове. Меси се тесто, което се разделя на шест части, които се навиват като рулца. Пекат се в намазнена тавичка за около 20 минути на 180 градуса, като гледате да не се припекат. Разрязвате ги на филийки още докато са горещи, тъй като по-късно се втвърдяват. Като изстинат, се поръсват с пудра захар.
Ето и моите корекции към италианската рецепта.
Нямах бадеми и сложих фъстъци. Според мен всякакви ядки ще са подходящи.
Тестото е подходящо за моделиране, затова моя съвет е да не правите рулца, а директно да оформите малки кифлички и така да ги изпечете.
Захарта ми се стори много, затова я намалих със 100 г, тъй като сушените плодове по принцип са сладки. За да станат по-вкусни, смесих сушените плодове с 1 с.л. мед и така ги сложих в тестото. 
Можете да използвате и стафиди, ако нямате достатъчно сушени плодове. Не посмях да настържа лимонова или портокалова кора заради химикалите, с които обработват плодовете, сложих готова есенция. Можете да ползвате и ванилия.
Мога да ви кажа, че тези кифлички са добра закуска. Майка ми и баща ми страшно ги харесаха.

Няма коментари:

Публикуване на коментар