Медальон с гъби по еленски

Необходими продукти:
Телешко месо от шол
гъби
подправки- сол, черен пипер
няколко филийки хляб
1-2 яйца за паниране
Това е ястие, което беше много популярно навремето - отидеш ли в ресторант, поръчваш задължително "медальон с гъби". Сервираха ни голяма пържена филия, върху която имаше малко парче месо и няколко ситно нарязани гъбки. Точно затова нарекох рецептата "по еленски", защото аз бях щедра както към месото, така и към гъбите. Въпрос на отношение към храната...
Ето и моя вариант на готвене на тази рецепта.
Правите пържени филийки - топвате ги в яйце и ги пържете в гореща мазнина. Това е канапето, върху което ще сложите месото.
Аз държа на чистото и крехко месо, затова подбират от шола само най-чистата част. Нарязвате  го на каренца, като почиствате добре ципите. Запържвате месото в мазнина и го задушавате до готовност, след което го вадите от тигана. В същата мазнина слагате нарязаните гъби и ги задушавате. Гъбите пускат вода, така че не е нужно да добавяте. Слагате черен пипер, сол като подправки.
Когато гъбите и месото са готови, върху канапето от пържена филийка слагате парче месо, а върху него- гъбите.
Вие преценявате в какво количество да бъде и месото, и гъбите. По учебник гъбите трябва да са по-ситно нарязани, но на мен ми харесват така, както ги направих в тази рецепта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар