КИФЛИЧКИ СЪС СИРЕНЕ





Моят най-малък племенник днес празнува първия си рожден ден, но тъй като е далеч, мога само да почерпя за негово здраве...
Торта ще направя като си дойде във Варна, но исках да приготвя нещо, което той, батко му и моя син, биха харесали...
Видях тази рецепта в няколко сайта и си се стори хубава и лесна за изпълнение. Необходими продукти:
400 г топло мляко
200 г разтопено масло или друга мазнина(аз сложих олио)
1/3 мая на бучки, предварително престояла на стайна температура и размита в студена вода
2 яйца + 1 жълтък за намазване
1/2 ч. л. сол
около 1 кг брашно - добавяте, докато стане меко тесто

За плънката по избор: сирене, сирене с яйце, кашкавал
За поръсване: сусам, мак

Затопляте млякото, смесвате го с мазнината, маята, прибавяте двете яйца, сол и брашно. Първоначално разбивах с тел, после месих на ръка. Тестото ще ви покаже колко брашно ви е нужно, целта е да стане меко и еднородно. Тъй като тестото е голямо, аз го разделям на две три части, за да меся по-лесно... Майка ми така ме посъветва и е добра идея.
След като приключите с месенето, оставете го да престои на топло място, покрито с кърпа.
Според рецептата, която видях, му е нужно да бъде в хладилник, но от личен опит зная, че тестата се надигат в топло помещение, затова не последвах инструкциите.
За около час тестото беше достатъчно втасало, за да го точа и да оформя кифличките. В този блог има подробни указания как да ги направите :
http://vkusnoikrasivo.com
Според мен всичко е въпрос на фантазия и малко сръчност. Аз опитах няколко варианта, със сигурност има и по-добри.
Всяка кифличка се намазва с жълтък, отгоре може да поръсите мак, сусам. Пекат се в загрята на 180 градуса фурна до порозовяване.

2 коментара:

  1. Правила съм тесто, което втасва в хладилник и няма проблем, втасва си, дори цяла нощ :)
    Да е жив и здрав малкия!

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурно е така, но аз бях решила да направя кифличките същия ден...
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване