Рогчета с кашкавал

Необходими продукти:
100 г прясно мляко
50 г маргарин или масло
2 яйца - едното за намазване
400 г брашно
1 бакпулвер или 1 пак. мая на прах (за предпочитане, аз нямах в момента)
1 щипка сол и 1 щипка захар
кашкавал
олио
Моите синове, а и аз самата, много харесваме рогчетата, които се правят в някои фурни- хрупкави, с кашкавал. След няколко опита за правене на тесто с мая, реших да експериментирам с бакпулвер - просто маята ми беше замръзнала във фризера и не ми се чакаше. Рогчетата се получиха точно каквито целях! Единствената ми грешка беше, че не ги защипах достатъчно добре и на някои кашкавала изтече отвън, но станаха с още по-хрупкава коричка.
Смесват се маслото или маргарина с прясното мляко и 1 яйце. Прибавя се бакпулвера, смесен с брашно, 1 щипка сол, 1 щипка захар.
Месите тестото и оставате да втаса. След това точите съвсем тънко и отрязвате ивици с размера, който искате да получите за рочгета. Намаслявате тестото с мазнина по избор. В средата на всяка ивица слагате кашкавал на лентички и навивате като руло. Нареждате в тавичка получените рогчета и ги намазвате с четка, потопена във второто яйце. Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна, в намаслена тавичка около 30 минути.
Ако не искате да са толкова хрупкави, можете да ги покриете, докато изстинат. По желание отгоре може да посипете сусам или мак. Аз този път се въздържах.

1 коментар: