Кекс с фъстъчено масло


Необходими продукти:
4 яйца
200 г захар
400 г брашно
1 бакпулвер
200 мл прясно мляко
100 мл растително олио
2-3 капки есенция коняк, ако нямате - ванилия
2 супени лъжици какао
За плънката:
200 г фъстъчено масло
100 мл прясно мляко
по желание - пудра захар за поръсване отгоре

Ако обичате фъстъчено масло, това е вашия сладкиш. На мен, признавам си, не ми е любимо, предпочитам шоколад!
Правите кекс по обичайния начин - разбивате яйцата и захарта, прибавяте мазнината, млякото и накрая брашното, смесено с бакпулвера. Отделяте малка част - около 1/3, която смесвате с есенцията и какаото.
Отделно смесвате фъстъченото масло и млякото до еднородна смес.
В предварително намазнена тавичка изливате първата смес, след това фъстъчената смес, накрая какаовата.
Печете на 180 градуса около 50 минути. Вероятно горната част ще се препече преди кекса да е напълно готов, но не бързайте да го вадите от фурната, защото вътре ще е суров- грешка, която направих аз.
Фъстъчената плънка остава леко сурова, като крем, но останалата част от кекса трябва добре да се изпече.
Отгоре може да поръсите пудра захар по желание.

3 коментара:

  1. Ооооо Ели, тази рецепта много ми харесва!
    Чуден е станал сладкиша. Поздравления!
    С нетърпение чакам следващото предложение, ама не може ли да е нещо соленичко, напоследък само сладки неща показваш...

    ОтговорИзтриване
  2. Лети, аз дори в менюто нямам предвидено нещо солено :)
    Не се сещам нещо солено, което харесвам, за да го направя, освен ако не попадна на някоя специална рецепта.

    ОтговорИзтриване
  3. ммм вкусно,благодаря :)))

    ОтговорИзтриване