Войнишки курабии




Необходими продукти:
2 яйца, допълнително 1 яйце са намазване преди печене
1 ч.ч. захар, допълнително захар за поръсване преди печене
1/2 ч.ч. кисело мляко
1/2 ч.ч. олио
1 пак. амонячна сода (от по 10 гр.)
1 равна ч.л. сода бикарбонат
600 гр. брашно
ванилия или друг аромат
настърганата кора на 1 лимон
Тази рецепта е за хора, които не обичат много сладко. На мен не ми допадат особено, защото нямат пълнеж, нито достатъчно захар, но на моя близка й харесаха точно заради това!
Рецептата е доста стара, аз съм опитвала тези курабийки като дете, само че баба ми ги правеше с форма на топки.
Разбийте яйцата със захарта. Разтворете амониевия бикарбонат и содата в киселото мляко. Добавете ги към яйцата и захарта. Прибавете олиото,ванилията, лимоновата кора и накрая брашното. Когато тестото се обърка, започнете да месите с ръце. Разточете тестото с дебелина около 0,5 см.
След това използвайте формички, с каквито разполагате или отрежете кръгчета с дъното на чаша. Когато курабийките са готови, намажете ги с четка, потопена в разбито яйце и поръсете захар отгоре. Наредете курабийките в намаслена тавичка и печете до получаване назлатист цвят на 180 градуса.

Няма коментари:

Публикуване на коментар